Piese Ford TOURNEO COURIER | 2014 - 2018 | EcoBoost Duratorq #8840K6P5K
Cu Tourneo Courier, Ford a revenit la bazele de autoutilitare pentru cel mai mic MPV. Uneori, ceva mai simplu este mai sensibil. Luati trendul secolului pentru a crea mici transportatori de persoane cu un design asemanator masinii. Tot ce ai nevoie de fapt ca punct de plecare pentru un astfel de vehicul este o camioneta mica. Si daca sunteti de acord si cautati un MPV foarte compact, ati putea fi interesat de acesta, Ford Tourneo Courier. In 2014, Ford a lansat cea mai mica autoutilitara, Transit Courier. A fost un design capabil sa ofere o baza perfecta pentru crearea unui People Carrier de dimensiuni supermini, dar aceasta optiune nu a fost preluata initial, deoarece marca Ford avea deja una dintre cele din gama sa, bazata pe Fiesta B-MAX. Masina respectiva, lansata in 2012 si remarcabila pentru un design inteligent, care dispune complet de un stalp B central, a fost in cele din urma o pierdere a comutarii de moda de pe piata de la MPV-uri la SUV-uri si a fost sters in liniste in 2018. In loc sa-l inlocuiasca cu altceva conceput de la zero, gandurile de la departamentul de proiectare Ford s-au intors inapoi la Courier de tranzit si adecvarea acestuia ca baza pentru un mic transportator de persoane. Acesta este motivul pentru care am primit aceasta masina, Tourneo Courier, lansata la jumatatea anului 2018, ca parte a unei game intinerite de autoturisme Ford Tourneo People. In ciuda sustinerilor LCV, aici nu lipseste sofisticarea. Mai ales sub capota unde cumparatorii familiei aleg intre cel mai recent diesel diesel EcoBlue de 1,5 litri Ford sau un motor pe benzina EcoBoost de 1,0 litri imbunatatit cu dezactivarea cilindrilor. Experienta de conducere Este intotdeauna destul de revigorant sa conduci o masina al carui singur scop in viata este sa te duci de la A la B cat mai accesibil. Deci nu exista pretentii aici - nu exista asteptari dinamice care ar putea fi dezamagiti. Bazele sunt derivate din vechea generatie a sasea Fiesta, dar motoarele sunt imprumutate de la cea actuala, ceea ce inseamna ca cumparatorii Tourneo Courier aleg fie o unitate diesel de 1,5 litri EcoBlue, fie o centrala EcoBoost de 1,0 litri cu trei cilindri. Ambele motoare sunt dotate cu 100 cp si trebuie adaptate la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte proaspat proiectata. Varianta EcoBoost pe care am testat-o va fi alegerea celor mai multi, care vor aproba faptul ca eficienta acestei unitati a fost imbunatatita prin suplimentarea dezactivarii cilindrilor. Calitatea de plimbare pe suprafetele rupte nu este la fel de lina pe cat mi-as dori, dar lucrurile se stabilesc la viteza autostrazii. In acel moment, zgomotul zgomotos al motorului pe benzina scade si putin, desi totusi obtineti destul de mult zgomot de vant si drum de forma cutiei si a anvelopelor cu profil inalt. Asa cum va asteptati de la o masina cu o zona de sticla atat de expansiva, acest MPV este simplitatea in sine pentru a manevra. Forma boxy va permite sa vedeti usor unde se afla colturile masinii, oglinzile usilor largi sunt un reportaj comercial de care va veti bucura, iar parbrizul expansiv va ofera un camp vizual mult mai larg decat ati intra un supermini. De fapt, un curier Tourneo ofera multe mai multe lucruri decat ai primi intr-un supermini, dar asta nu il va impiedica sa fie o vedere relativ rara pe drumurile noastre. Proiectare si constructie Acest curier Tourneo ofera un design onest derivat de van cu o simplitate revigoranta sincera. Principala schimbare vizuala din ultimii ani a fost aceasta grila revizuita. In caz contrar, principalul lucru de remarcat aici este doar cat spatiu de cabina a reusit Ford sa se incadreze intr-o masina cu o amprenta rutiera de dimensiuni supermini. Si la volan? Ei bine, acesta este cel mai mic MPV al lui Ford, dar nu ati crede asta de pe un scaun din interior. Perceptia aerisimii este ajutata de cantitatea mare de spatiu - si de viziunea superioara completa, cu un parbriz expansiv, care se intinde deasupra campului tau vizual. Totul se lasa la indemana, iar acum stiva central pare mult mai actualizata decat la prima lansare a Curierului, cu optiunea celei mai noi tehnologii de infotainment „SYNC 3” a marcii. In partea din spate, accesata prin usi glisante, ati fi tentat sa spuneti ca exista la fel de mult spatiu pe care l-ati obtine in modelul Tourneo Connect, cel mai de pret. Acea inaltime aerisita a acoperisului face cu siguranta asa. In portbagaj, exista o capacitate de 708 litri. Si daca aveti nevoie de mai mult, bancheta din spate 60-40 imparte inainte in doua etape, pana la 1.656 litri de spatiu. Piata si model Propunerea de cumparare aici este destul de simpla: o forma a caroseriei, un singur nivel „Zetec” si o singura alegere de transmisie, o cutie de viteze manuala cu 6 trepte. Cu toate acestea, este adaptat la o gama larga de motoare; fie unitatea 100 benzina EcoBoost de 1.0 litri 100PS pe care am incercat-o, care de la lansare avea un pret de la putin sub 17.000 de euro. Sau un diesel EcoBlue de 1,5 litri de 100 CP, care la momentul introducerii acestui model avea un pret de la putin peste 19.000 de euro. Haideti sa va oferim cateva perspective ale gamei Ford. Urmatorul model din gama Tourneo People Mover al marcii este Tourneo Connect, de dimensiuni medii, care vine doar cu energie diesel. Cu aceeasi unitate EcoBlue de 1,5 litri de 100 litri, o versiune echivalenta cu cinci locuri a „Connect” te-ar costa cu aproape 6.000 euro decat acest model Courier - ceea ce sincer, credem ca multi cumparatori ai familiei s-ar lupta sa se justifice. Aceleasi comentarii se aplica si daca schimbati punctul de comparatie la modelul Ford C-MAX MPV. OK, deci C-MAX este, teoretic, o clasa ceva mai mare de People Carrier, dar realitatea este ca iti ofera cu greu mai multe bagaje sau spatiu pentru transportul de oameni decat un Courrier Tourneo. Si costa in jur de 7.500 de euro... Costul dreptului de proprietate Unul dintre lucrurile care s-au schimbat complet cu acest design, de la lansarea sa initiala ca o autoutilitara este eficienta costurilor de rulare. Acest lucru se datoreaza instalarii unei perechi de propulsoare proaspete, care acum sunt conforme cu cel mai recent standard de emisii Euro 6.2. Si furnizarea unei cutii de viteze manuale cu 6 trepte in locul precedentului 5 viteze. Putin enervant, trebuie sa platesti mai mult pentru a maximiza beneficiile tuturor eforturilor de inginerie, deoarece marca a ales sa faca din sistemul sau Auto Start-Stop motorul o functie de cost suplimentar (este de 180 de euro in plus ) Oricum, sa trecem la cifrele, care pentru economia de combustibil au fost masurate conform celui mai recent ciclu de evaluari „WLTP” („Procedura de testare a vehiculelor usoare armonizate la nivel mondial”). Statisticile privind emisiile pe care le vom cita aici au fost transformate in noua versiune „NEDC2” a noului ciclu de conducere european „NEDC2”, deoarece asta utilizeaza inca o multime de modele rivale. Unitatea de benzina 1.0 EcoBoost pe care am incercat-o (cea pe care o vor alege majoritatea cumparatorilor Tourneo Courier) gestioneaza pana la 43,5mpg pe ciclul combinat si 122g / km CO2. Sau 41,5mpg si 131g / km CO2 daca nu faceti Start-Stop. Dar motorina? Ei bine, pentru unitatea 1.5 EcoBlue, te uiti la 52,3mpg pe ciclul combinat si 112g / km CO2. rezumat Desigur, exista lucruri pe care brandul Fordl le-ar putea imbunatati aici. Plimbarea cu viteza mica nu este atat de supla pe cat ne-am dori. Si aceasta forma patrata genereaza mult zgomot de vant la viteza. Am fi vrut sa depunem inca un efort pentru a diferentia si interiorul de varianta autoutilitara. In cele din urma, totusi, ceea ce conteaza aici este spatiul si sensibilitatea, ambele lucruri fiind punctele de vanzare a Turneei Curierului, predictibil de puternice. Daca nu aveti nevoie de sapte locuri, am spune chiar ca are mai mult sens decat cel mai mare model Tourneo Connect al marcii. Si, evident, are mai mult sens decat acel hatchback conventional de familie pe care l-ai fi putut privi. Dar, desigur, nu este la fel de sofisticat sau la fel de elegant. Chiar conteaza asta? Daca nu credeti si sunteti unul dintre relativ putini cumparatori de familii care inca cauta un MPV compact, atunci unul dintre acestia ar trebui sa va faca lista scurta.
2024