Toate piesele auto Ford TOURNEO CONNECT din anii 2013 - 2018 in magazinul nostru online au listă caracteristici și imagini . Vă permite să cumparati piesă complet potrivită pentru duba dvs ! #88POK6K5K
Vi se va ierta ca nu ati dat seama ca noul Ford Tourneo Connect este de fapt cel de-al doilea model al firmei care poarta ecusonul. Chiar Ford insusi abia recunoaste versiunea initiala lansata in 2002, descriind-o mai mult ca o „autoutilitara cu scaune” decat o masina.
Ford ar putea intarzia aceasta petrecere de transport persoane, dar cu cel mai recent Tourneo Connect intentioneaza sa puna capat dominatiei Citroen, Fiat si Peugeot pe segment.
Practic de tip van
Bazat pe cea mai recenta autoutilitara Transit Connect Mk2, noua masina este disponibila in doua ampatamente diferite - standardul Tourneo Connect si cel mai lung Grand Tourneo Connect, acesta din urma este disponibil optional ca un sapte locuri.
S-a facut putin pentru a ascunde pozitia verticala si liniile drepte ale Tourneo Connect generatia a doua, ceea ce Ford sustine ca este deliberat, mentionand ca clientii din acest segment prefera practicile fara sens.
In ciuda originii sale de dublu, este un vehicul cu aspect decent, cu o fata familiara aproape agresiva si arcade indraznete ale rotilor, dar liniile drepte domina aproape oriunde altundeva.
Tourneo Connect an 2013-2018 construit in Spania a fost proiectat inca de la inceput, avand in vedere o versiune auto si, in consecinta, scaunele se pliaza pe podea, oferind dimensiuni mari ale barei de sarcina atunci cand scaunul banchei spate 60:40 nu este necesar.
Acest lucru se potriveste pietelor-tinta cheie ale familiilor care doresc un vehicul cu spatiu util si usurinta de utilizare, precum si operatorilor de afaceri precum firmele de taxi din aeroport.
Masina asemanatoare cu masina
Asezati-va in interiorul Tourneo Connect si volumul pur de spatiu din jurul vostru este vizibil, dar este totusi agil si asemanator cu masina.
Pe baza unei adaptari a componentelor care stau la baza Focusului, Tourneo este rafinat pe drum, cu o configuratie de suspensie confortabila care absoarbe impresionant majoritatea conditiilor de drum.
Inutil sa spun ca nu este o masina sport, dar directia este exacta si ofera o suma pozitiva de senzatie prin volan, dand senzatia de a fi atasat de ceea ce face Tourneo.
In ciuda acestui volum interior cavernos si a oglinzilor mari cu vedere retrovizoare, reprimarea zgomotului din exterior este nesigur de buna, asigurand un mediu interior calm.
Noul Ford Tourneo Connect a obtinut o clasare completa de cinci stele in timpul rundei sale de teste EuroNCAP.
Toate versiunile au otel de inalta rezistenta si de inalta rezistenta, utilizate in zonele cheie ale constructiei lor, in timp ce franele anti-blocare (ABS) si controlul electronic al stabilitatii (ESC) sunt standardizate.
In plus, luminile de zi si lampile spate enorme creste vizibilitatea Tourneo pentru alti participanti la drum, in timp ce farurile si stergatoarele activate automat sunt standard sau optionale, in functie de model.
Memento-urile cu centuri de siguranta foarte vizibile pentru toate scaunele ii determina pe toti sa se aplece, in timp ce airbag-urile cortina fata si laterala ajuta la protejarea ocupantilor in caz de accident.
Cei care transporta pasageri mai tineri vor fi incantati sa observe ca cele doua pozitii ale scaunelor din spate au suporturi ISOFIX pentru retinerea copiilor.
Doar o privire ocazionala asupra corpului sau vertical sugereaza faptul ca Ford Tourneo Connect va fi un punct forte. Deschideti usile din spate sau deschideti uriasul hayon si nu veti fi dezamagiti.
Transportatorii de autoturisme Ford pe baza de autoutilitare ofera mai multa practica si spatiu semnificativ decat gama MAX, precum si o valoare mai buna pentru bani. Rezultatul este ca Tourneo Connect ofera mai multa versatilitate decat un C-MAX pentru putin mai mult decat banii B-MAX.
Aruncati scaunele din spate in fata pentru a crea un pat de incarcare plana, iar originile de la Tourneo devin clare, cu o capacitate maxima de 2.410 litri de spatiu. Etajul de 1,8 m poate fi extins si pentru a transporta articole lungi, basculand si scaunul pasagerului din fata.
Interiorul
Soferii de toate dimensiunile sunt nevoiti sa poata ajunge confortabil la volanul Ford Transit Connect.
Nu numai ca scaunul soferului este reglabil multiplu - pe patru planuri pe modelele Style si pe opt pe cele mai inalte, volanul se regleaza pentru a ajunge si a grebla, iar oglinzile usilor mari au o vedere despartita oferind o vizibilitate deosebita.
Dispunerea tabloului de bord, comutatoarele si controalele se vor simti instantaneu pentru oricine s-a aflat intr-o masina Ford recenta, desi materialele plastice sunt partajate cu autoutilitara Transit Connect MK2, asa ca asteptati-va mai degraba ca niste mulaje de lux.
Toate butoanele, butoanele si cadranele functioneaza cu actiuni satisfacatoare, iar sentimentul general ramane mai mult decat masina. Oricine se deplaseaza la Tourneo Connect prin circumstante si nu prin alegere va fi placut surprins. In functie de optiunile montate pe masina, chiar si functii precum sat-nav si camera de inversare au ecrane integrate oferind un aspect mult mai elegant. Exista o multime de spatii pentru stocarea cotei si a sfarsitelor, cu cosuri pentru usi adanci, capabile sa tina sticle de 1,5 litri, cutii cu manusi, raft de depozitare adanc deasupra parbrizului si cuferelor si spatiu pentru alte detritus in consola centrala. Doua dintre cele patru prize de 12 volti ale Tourneo sunt la indemana scaunului soferului. In general, impresia este una a unei masini confortabile, bine amenajate, dar practice, mai degraba decat una luxoasa, care este exact ceea ce este Tourneo Connect.
In ciuda originilor sale de vehicule comerciale, nivelurile de confort Ford Tourneo Connect sunt foarte impresionante.
Nu numai ca masina este mult mai buna decat predecesorul asemanator cu furgoneta, ci se opune din punct de vedere al manierelor rutiere si al confortului interior.Desi corpul Tourneo este inalt, pozitia sa larga si ampatamentul lung ajuta la mentinerea sa stabila, in timp ce Ford si-a redus centrul de greutate si a folosit oteluri cu rezistenta mai mare in constructia sa.In consecinta, confortul la plimbare este foarte suplu, fara a fi pufos si masina inmoaie bine imperfectiunile drumului. Materialele plastice interioare sunt bine asamblate, fiind mai rezistente in natura decat modelele mai moi care se gasesc in cea mai mare parte a autovehiculelor Ford, dar evita sa se simta ieftine sau fragile.Ceea ce impresioneaza cel mai mult este spatiul pur din interiorul cabinei - cinci adulti nu ar trebui sa aiba mari dificultati pentru a ajunge confortabil, avand acces la scaunul din spate bine conturat, in special din cauza usilor glisante. Camera picioarelor si a umerilor este generoasa, dar indiferent daca sunteti in fata sau in spate, camera de cap este pur si simplu colosala. Simtul spatiului este crescut de acoperisul de sticla, complet cu ecran electric. Standard pe modelele din Titan si optional pe Zetecs, se adauga aerisirii cabinei deja bine iluminate. Diferitele facilitati il fac mai usor de utilizat, cu cosurile de depozitare sub picioarele pasagerilor din spate, un raft mare deasupra parbrizului, patru prize de 12 volti si, in versiunile Titanium, mese in aeronave pe spatarul scaunelor din fata. Aerul conditionat, standard pe modelele Zetec si modernizat la controlul climatic cu zona dubla de pe Titan, ajuta la garantarea cabinei mari si sticloase, chiar si in zilele calduroase.
Motoare diesel
Ford se asteapta ca 90% din vanzari sa fie in favoarea diesel si sunt oferite trei versiuni ale unitatilor TDCi de 1,6 litri.
Alegerea gamei este versiunea de 113 CP, prevazuta cu un manual cu sase trepte. Cuplul de 285 Nm propulseaza Tourneo la 165 km / h, ajungand la 100 km / h in 13,8 secunde.
Cu o cutie manuala cu cinci viteze, versiunea de 94 CP cu putere mai mica are un cuplu de 220Nm. Ofera o viteza maxima de 160 km / h si o accelerare de 100 km / h in 14,7 secunde. Dezavantajele sunt emisiile de CO2 de 130g / km si, in medie, 56,5mpg.
In interiorul cabinei exista putine zgarieturi cu motor diesel, iar acest mormant de rotatie prea scazut asigura progresul necesita mai putine schimbari de viteza. Pentru costuri mai mici de functionare, veti avea nevoie de 1.6 diesel dotat cu pachetul optional Ford Economie de combustibil. Aceasta include o functie de oprire / pornire si un cuplu suplimentar de 10 Nm. Desi cifrele de performanta raman aceleasi, emisiile scad la 120g / km, iar eficienta combustibilului se reduce pana la 61.4mpg.
Putere pe benzina
Cunoscutul benzina EcoBoost cu trei cilindri de 1,0 litri este cea mai ieftina optiune si cu un cuplu disponibil de 99 CP si 170 Nm, este si cel mai putin capabil sa faca fata greutatii Tourneo. Nu se lupta; Doar ca mormaiala suplimentara a dizelilor ii face sa fie mai usor de trait. Totusi este linistit si rafinat. Ford sustine ca 50,4mpg este realizabil cu emisii de CO2 de 129 g / km. Este adaptat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, iar viteza maxima este de 166 km / h, in timp ce 0-100 km / h dureaza 14 secunde. Dezvoltand un cuplu de 148 CP si 240 Nm, benzina Tourneo de 1,6 litri, adaptata la o cutie de viteze automata cu sase trepte, este mai rapida, dar mai putin eficienta. Este posibila o viteza maxima de 174 mph si un sprint pana la 100 km / h in 10,9 secunde, dar sacrificiul este o cifra de consum de doar 35,3mpg si emisii de CO2 de 184 g / km.
Este putin probabil sa incante soferii entuziasti, manevrarea Ford Tourneo Connect este in schimb partinitoare spre confortul si stabilitatea calatoriei. Folosirea elementelor de la baza lui Focus va asigura ca Tourneo se va simti mai degraba ca o masina decat predecesorul sau mai putin bine conturat, precum si ca se va simti superior fata de rivalii precum Berlingo si Citroen Fiat Doblo.
Indiferent de viteza, se simte in siguranta pe drum - acele parti inalte nu se simt in special sensibile la traverse laterale. Ampatamentul intins si latimea masinii ofera o incredere incurajatoare si o calatorie foarte confortabila. Gaurile adanci din mediile urbane sunt curatate la fel de eficient ca si ondularile mai lungi pe drumurile de la tara - nimic nu pare sa-l inlature din punct de vedere al conformitatii cu mersul. Cel mai surprinzator este directia, care este binecuvantata intr-o maniera similara cu gama de masini conventionale Ford. Volanul ofera o suma generoasa de senzatie cu privire la ceea ce fac cauciucurile din fata, inspirand si mai mult linistea pentru soferii nou pentru acest tip de masina, pe care nu o simt in totalitate straina. Masurile electronice de stabilitate asigura ca Tourneo nu este prea usor atunci cand apasa si, desi rulajul corporal este evident, nu este suficient pentru a face pasagerii sa se simta greati. Oprirea puterii se simte adecvata si pentru masina, simtindu-se in siguranta si in siguranta dupa o utilizare repetata mai grea.
Gama de motoare diesel si benzina
Alimentarea Tourneo Connect este o selectie de motoare pe benzina si diesel.Motorul de benzina EcoBoost de 1,0 litri de la Ford ofera acces la gama Tourneo, in timp ce este completat de o unitate de 1,6 litri asociata cu o cutie de viteze automata cu sase trepte.Trei versiuni de 1.6 litri TDCi elimina mijlocul, cu 94 CP si 113 CP disponibile. Atunci cand versiunea cu consum redus este echipata cu pachetul optional „Economie de combustibil”, acesta devine cel mai ieftin din gama cu o putere de 61.4mpg si 120g / km de emisii de CO2. In anul 2015 este introdus motorul de 1.5 Tdci care inlocuieste cel de 1.6 Tdci cu un consum mai mic cu aceasi putere.
Piese Ford TOURNEO CONNECT | 2013 - 2018 | EcoBoost Duratorq #88POK6K5K
Piese auto Ford Tourneo Connect 2013-2018 #88POK6K5K
Vi se va ierta ca nu ati dat seama ca noul Ford Tourneo Connect este de fapt cel de-al doilea model al firmei care poarta ecusonul. Chiar Ford insusi abia recunoaste versiunea initiala lansata in 2002, descriind-o mai mult ca o „autoutilitara cu scaune” decat o masina. Ford ar putea intarzia aceasta petrecere de transport persoane, dar cu cel mai recent Tourneo Connect intentioneaza sa puna capat dominatiei Citroen, Fiat si Peugeot pe segment. Practic de tip van Bazat pe cea mai recenta autoutilitara Transit Connect Mk2, noua masina este disponibila in doua ampatamente diferite - standardul Tourneo Connect si cel mai lung Grand Tourneo Connect, acesta din urma este disponibil optional ca un sapte locuri. S-a facut putin pentru a ascunde pozitia verticala si liniile drepte ale Tourneo Connect generatia a doua, ceea ce Ford sustine ca este deliberat, mentionand ca clientii din acest segment prefera practicile fara sens. In ciuda originii sale de dublu, este un vehicul cu aspect decent, cu o fata familiara aproape agresiva si arcade indraznete ale rotilor, dar liniile drepte domina aproape oriunde altundeva. Tourneo Connect an 2013-2018 construit in Spania a fost proiectat inca de la inceput, avand in vedere o versiune auto si, in consecinta, scaunele se pliaza pe podea, oferind dimensiuni mari ale barei de sarcina atunci cand scaunul banchei spate 60:40 nu este necesar. Acest lucru se potriveste pietelor-tinta cheie ale familiilor care doresc un vehicul cu spatiu util si usurinta de utilizare, precum si operatorilor de afaceri precum firmele de taxi din aeroport. Masina asemanatoare cu masina Asezati-va in interiorul Tourneo Connect si volumul pur de spatiu din jurul vostru este vizibil, dar este totusi agil si asemanator cu masina. Pe baza unei adaptari a componentelor care stau la baza Focusului, Tourneo este rafinat pe drum, cu o configuratie de suspensie confortabila care absoarbe impresionant majoritatea conditiilor de drum. Inutil sa spun ca nu este o masina sport, dar directia este exacta si ofera o suma pozitiva de senzatie prin volan, dand senzatia de a fi atasat de ceea ce face Tourneo. In ciuda acestui volum interior cavernos si a oglinzilor mari cu vedere retrovizoare, reprimarea zgomotului din exterior este nesigur de buna, asigurand un mediu interior calm. Noul Ford Tourneo Connect a obtinut o clasare completa de cinci stele in timpul rundei sale de teste EuroNCAP. Toate versiunile au otel de inalta rezistenta si de inalta rezistenta, utilizate in zonele cheie ale constructiei lor, in timp ce franele anti-blocare (ABS) si controlul electronic al stabilitatii (ESC) sunt standardizate. In plus, luminile de zi si lampile spate enorme creste vizibilitatea Tourneo pentru alti participanti la drum, in timp ce farurile si stergatoarele activate automat sunt standard sau optionale, in functie de model. Memento-urile cu centuri de siguranta foarte vizibile pentru toate scaunele ii determina pe toti sa se aplece, in timp ce airbag-urile cortina fata si laterala ajuta la protejarea ocupantilor in caz de accident. Cei care transporta pasageri mai tineri vor fi incantati sa observe ca cele doua pozitii ale scaunelor din spate au suporturi ISOFIX pentru retinerea copiilor. Doar o privire ocazionala asupra corpului sau vertical sugereaza faptul ca Ford Tourneo Connect va fi un punct forte. Deschideti usile din spate sau deschideti uriasul hayon si nu veti fi dezamagiti. Transportatorii de autoturisme Ford pe baza de autoutilitare ofera mai multa practica si spatiu semnificativ decat gama MAX, precum si o valoare mai buna pentru bani. Rezultatul este ca Tourneo Connect ofera mai multa versatilitate decat un C-MAX pentru putin mai mult decat banii B-MAX. Aruncati scaunele din spate in fata pentru a crea un pat de incarcare plana, iar originile de la Tourneo devin clare, cu o capacitate maxima de 2.410 litri de spatiu. Etajul de 1,8 m poate fi extins si pentru a transporta articole lungi, basculand si scaunul pasagerului din fata. Interiorul Soferii de toate dimensiunile sunt nevoiti sa poata ajunge confortabil la volanul Ford Transit Connect. Nu numai ca scaunul soferului este reglabil multiplu - pe patru planuri pe modelele Style si pe opt pe cele mai inalte, volanul se regleaza pentru a ajunge si a grebla, iar oglinzile usilor mari au o vedere despartita oferind o vizibilitate deosebita. Dispunerea tabloului de bord, comutatoarele si controalele se vor simti instantaneu pentru oricine s-a aflat intr-o masina Ford recenta, desi materialele plastice sunt partajate cu autoutilitara Transit Connect MK2, asa ca asteptati-va mai degraba ca niste mulaje de lux. Toate butoanele, butoanele si cadranele functioneaza cu actiuni satisfacatoare, iar sentimentul general ramane mai mult decat masina. Oricine se deplaseaza la Tourneo Connect prin circumstante si nu prin alegere va fi placut surprins. In functie de optiunile montate pe masina, chiar si functii precum sat-nav si camera de inversare au ecrane integrate oferind un aspect mult mai elegant. Exista o multime de spatii pentru stocarea cotei si a sfarsitelor, cu cosuri pentru usi adanci, capabile sa tina sticle de 1,5 litri, cutii cu manusi, raft de depozitare adanc deasupra parbrizului si cuferelor si spatiu pentru alte detritus in consola centrala. Doua dintre cele patru prize de 12 volti ale Tourneo sunt la indemana scaunului soferului. In general, impresia este una a unei masini confortabile, bine amenajate, dar practice, mai degraba decat una luxoasa, care este exact ceea ce este Tourneo Connect. In ciuda originilor sale de vehicule comerciale, nivelurile de confort Ford Tourneo Connect sunt foarte impresionante. Nu numai ca masina este mult mai buna decat predecesorul asemanator cu furgoneta, ci se opune din punct de vedere al manierelor rutiere si al confortului interior.Desi corpul Tourneo este inalt, pozitia sa larga si ampatamentul lung ajuta la mentinerea sa stabila, in timp ce Ford si-a redus centrul de greutate si a folosit oteluri cu rezistenta mai mare in constructia sa.In consecinta, confortul la plimbare este foarte suplu, fara a fi pufos si masina inmoaie bine imperfectiunile drumului. Materialele plastice interioare sunt bine asamblate, fiind mai rezistente in natura decat modelele mai moi care se gasesc in cea mai mare parte a autovehiculelor Ford, dar evita sa se simta ieftine sau fragile.Ceea ce impresioneaza cel mai mult este spatiul pur din interiorul cabinei - cinci adulti nu ar trebui sa aiba mari dificultati pentru a ajunge confortabil, avand acces la scaunul din spate bine conturat, in special din cauza usilor glisante. Camera picioarelor si a umerilor este generoasa, dar indiferent daca sunteti in fata sau in spate, camera de cap este pur si simplu colosala. Simtul spatiului este crescut de acoperisul de sticla, complet cu ecran electric. Standard pe modelele din Titan si optional pe Zetecs, se adauga aerisirii cabinei deja bine iluminate. Diferitele facilitati il fac mai usor de utilizat, cu cosurile de depozitare sub picioarele pasagerilor din spate, un raft mare deasupra parbrizului, patru prize de 12 volti si, in versiunile Titanium, mese in aeronave pe spatarul scaunelor din fata. Aerul conditionat, standard pe modelele Zetec si modernizat la controlul climatic cu zona dubla de pe Titan, ajuta la garantarea cabinei mari si sticloase, chiar si in zilele calduroase. Motoare diesel Ford se asteapta ca 90% din vanzari sa fie in favoarea diesel si sunt oferite trei versiuni ale unitatilor TDCi de 1,6 litri. Alegerea gamei este versiunea de 113 CP, prevazuta cu un manual cu sase trepte. Cuplul de 285 Nm propulseaza Tourneo la 165 km / h, ajungand la 100 km / h in 13,8 secunde. Cu o cutie manuala cu cinci viteze, versiunea de 94 CP cu putere mai mica are un cuplu de 220Nm. Ofera o viteza maxima de 160 km / h si o accelerare de 100 km / h in 14,7 secunde. Dezavantajele sunt emisiile de CO2 de 130g / km si, in medie, 56,5mpg. In interiorul cabinei exista putine zgarieturi cu motor diesel, iar acest mormant de rotatie prea scazut asigura progresul necesita mai putine schimbari de viteza. Pentru costuri mai mici de functionare, veti avea nevoie de 1.6 diesel dotat cu pachetul optional Ford Economie de combustibil. Aceasta include o functie de oprire / pornire si un cuplu suplimentar de 10 Nm. Desi cifrele de performanta raman aceleasi, emisiile scad la 120g / km, iar eficienta combustibilului se reduce pana la 61.4mpg. Putere pe benzina Cunoscutul benzina EcoBoost cu trei cilindri de 1,0 litri este cea mai ieftina optiune si cu un cuplu disponibil de 99 CP si 170 Nm, este si cel mai putin capabil sa faca fata greutatii Tourneo. Nu se lupta; Doar ca mormaiala suplimentara a dizelilor ii face sa fie mai usor de trait. Totusi este linistit si rafinat. Ford sustine ca 50,4mpg este realizabil cu emisii de CO2 de 129 g / km. Este adaptat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, iar viteza maxima este de 166 km / h, in timp ce 0-100 km / h dureaza 14 secunde. Dezvoltand un cuplu de 148 CP si 240 Nm, benzina Tourneo de 1,6 litri, adaptata la o cutie de viteze automata cu sase trepte, este mai rapida, dar mai putin eficienta. Este posibila o viteza maxima de 174 mph si un sprint pana la 100 km / h in 10,9 secunde, dar sacrificiul este o cifra de consum de doar 35,3mpg si emisii de CO2 de 184 g / km. Este putin probabil sa incante soferii entuziasti, manevrarea Ford Tourneo Connect este in schimb partinitoare spre confortul si stabilitatea calatoriei. Folosirea elementelor de la baza lui Focus va asigura ca Tourneo se va simti mai degraba ca o masina decat predecesorul sau mai putin bine conturat, precum si ca se va simti superior fata de rivalii precum Berlingo si Citroen Fiat Doblo. Indiferent de viteza, se simte in siguranta pe drum - acele parti inalte nu se simt in special sensibile la traverse laterale. Ampatamentul intins si latimea masinii ofera o incredere incurajatoare si o calatorie foarte confortabila. Gaurile adanci din mediile urbane sunt curatate la fel de eficient ca si ondularile mai lungi pe drumurile de la tara - nimic nu pare sa-l inlature din punct de vedere al conformitatii cu mersul. Cel mai surprinzator este directia, care este binecuvantata intr-o maniera similara cu gama de masini conventionale Ford. Volanul ofera o suma generoasa de senzatie cu privire la ceea ce fac cauciucurile din fata, inspirand si mai mult linistea pentru soferii nou pentru acest tip de masina, pe care nu o simt in totalitate straina. Masurile electronice de stabilitate asigura ca Tourneo nu este prea usor atunci cand apasa si, desi rulajul corporal este evident, nu este suficient pentru a face pasagerii sa se simta greati. Oprirea puterii se simte adecvata si pentru masina, simtindu-se in siguranta si in siguranta dupa o utilizare repetata mai grea. Gama de motoare diesel si benzina Alimentarea Tourneo Connect este o selectie de motoare pe benzina si diesel.Motorul de benzina EcoBoost de 1,0 litri de la Ford ofera acces la gama Tourneo, in timp ce este completat de o unitate de 1,6 litri asociata cu o cutie de viteze automata cu sase trepte.Trei versiuni de 1.6 litri TDCi elimina mijlocul, cu 94 CP si 113 CP disponibile. Atunci cand versiunea cu consum redus este echipata cu pachetul optional „Economie de combustibil”, acesta devine cel mai ieftin din gama cu o putere de 61.4mpg si 120g / km de emisii de CO2. In anul 2015 este introdus motorul de 1.5 Tdci care inlocuieste cel de 1.6 Tdci cu un consum mai mic cu aceasi putere.