Piese Ford S-MAX | 2007-2014 | Mk1 Duratorq Duratec EcoBoost #66APKPA5K
Ford S-MAX este un transportator de persoane cu un avantaj sportiv. Este conceput pentru a iesi in evidenta de multime cu un stil ascutit, o manevrabilitate stransa si motoare puternice. Cu siguranta nu se simte ca un MPV din spatele volanului, cu o manevrabilitate agila si o directie precisa. S-MAX este mai mult decat arata pur si simplu - este foarte practic datorita sapte locuri si a unei zone de incarcare plata. Cu toate acestea, daca nu esti luat de stilul inspirat din sport si ai nevoie de mai mult spatiu interior, exista mai multi transportatori conventionali, inclusiv Galaxy Ford. Ambele masini au fost proiectate impreuna si au in comun majoritatea componentelor. S-MAX a avut o modificare modesta in 2010, cu o grila reproiectata, lumini spate cu LED, un hayon restilat si cateva motoare noi. S-MAX a obtinut o nota de top de cinci stele in testul de accident Euro Euro NCAP, ceea ce il pune la punct cu cele mai bune masini din clasa. Echipamentul standard include sapte airbag-uri (desi ocupantii randului din spate nu sunt protejati de airbag-urile laterale, asa cum sunt in Galaxy), plus pedalele si volanul sunt concepute pentru a provoca cat mai putine daune soferului intr-un accident. Un comutator de dezactivare a airbag-ului pasagerului (pentru utilizare la transportul unui scaun pentru copii) este optional, la fel ca ancorele ISOFIX pentru scaunele pentru copii - doua caracteristici oferite de regula de catre alti producatori de masini. In 2010, Ford a adaugat airbag-uri pentru perdele pentru a proteja cei mai multi pasageri din spate, trei puncte Isofix pentru randul mijlociu al scaunelor si un indicator optional pentru orb, pentru a avertiza soferul sa treaca masini care nu sunt vizibile in oglinzile usilor. Optati pentru S-MAX peste Galaxy si veti pierde putin in practic, deoarece nu are atat de mult spatiu si exista mai putine zone de depozitare. Cu toate acestea, mai are 26 de bucati punctate in jurul valorii, asa ca nu veti fi niciodata lipsiti de locuri pentru a stoca cote si capete - desenele scaunelor de sub si compartimentele podelei sunt deosebit de utile. Scaunele sunt si ele inteligente - se pliaza pe podea oferindu-ti o suprafata de incarcare imensa si este un proces simplu si simplu. S-MAX are un interior bine construit si clar amenajat, usor de utilizat. Comenzile sunt grupate in timp ce butoanele montate pe volan faciliteaza functii de control, cum ar fi stereo. Restul aspectului este ingrijit, daca nu in mod special aventuros, in timp ce consola centrala de argint adauga o nota de finete. Principalele comenzi stereo si de ventilatie sunt usor de utilizat, desi este putin mai putin intuitiv la masinile cu optional sat nav si ecran tactil montat. Reglarea din abundenta a volanului si a scaunului, plus maneta de schimbare este pozitionata in sus, dand o senzatie aproape sportiva. Suntem mai putin convinsi de manerul de frana de mana ciudat care seamana cu acceleratia intr-o aeronava. Cu toate acestea, o frana de mana electronica este disponibila ca optiune. Desi exista sapte locuri, cele din spate sunt intr-adevar potrivite doar pentru copii sau pentru utilizarea ocazionala de catre adulti. De asemenea, sunt foarte jos pana la sol, ceea ce inseamna ca aproape ca stai pe podea cu genunchii in sus, in plus, trebuie sa fii destul de agil pentru a le accesa. Din cauza acoperisului inclinat si din spate mai eficient, exista mai putin spatiu de cap decat in Galaxy. Cu toate acestea, randul din mijloc ofera un confort excelent - fiecare dintre cele trei locuri aluneca individual si, de asemenea, se inclina. In mod surprinzator, nu toate modelele beneficiaza de aer conditionat la standard - totusi este o optiune suplimentara pentru accesoriile LX (acum Edge). In 2010, nivelul de intrare Edge a fost inlocuit cu Zetec, care are standard de aer conditionat. De asemenea, este obtinut un parbriz mai gros, ceea ce inseamna ca vantul si zgomotul rutier sunt reduse, ceea ce face ca S-Max sa fie foarte linistit la viteze mari. Valorile reziduale sunt aproape de varful clasei de transportatori, cu motorina performanta deosebit de puternic. Costurile de service sunt de obicei mici pentru produsele Ford, iar economia de combustibil este destul de buna, mai ales la modelele diesel. S-MAX functioneaza destul de bine pe fata eco. Cu o medie de 182 g / km CO2 pe toata linia modelului, emisiile sale sunt destul de reduse pentru un operator de transport persoane. Gama este, de asemenea, destul de economica, cu o medie de 40mpg. In anul 2010 s-a inregistrat introducerea unui nou 2.0 TDCi cu trei puteri diferite, dar toate produc 152g / km CO2. Petrolul de 2,0 litri de 143 CP, emite 194 g / km CO2, in timp ce noul motor turbo 2.0 SCTi EcoBoost care vine doar cu cutia de viteze cu dublu ambreiaj Powershift creeaza 189 g / km CO2. Modern Fords se supune unora dintre cele mai stricte teste de control al calitatii oricarei masini de vanzare, astfel incat sa va asteptati ca S-MAX sa fie bine construit si fiabil. Ca si Focus, poate exista o eroare ciudata, dar acestea sunt foarte putine si intre ele. S-MAX are patru motoare, dar cel mai accesibil este motorul pe benzina de 2,0 litri cu 145 CP. Alte unitati de benzina includ o unitate de 2,3 litri cu 161 CP si un motor excelent de 2,5 litri cu turbocompresor (impartasit cu Focus ST) care livreaza 220 CP. Niciunul dintre acestea nu este deosebit de eficient - cea mai buna medie de 35mpg, asa ca am opta pentru unul dintre dizelii excelenti. 1.8TDCi cu 125 CP este adecvat, dar o alegere mai buna este dieselul excelent de 2,0 litri care, cu 140 CP si o cifra de 44mpg cu economie de combustibil, ofera un amestec bun de performanta si eficienta. Exista, de asemenea, un motor 2.2 TDCi mai nou cu 175 CP - rapid si rafinat, acesta este cel mai bun motor din gama si doar marginal mai lent decat modelul 2.5T. Este de asemenea eficient si va avea o medie de 43mpg impresionant. Toate modelele vin cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte, in afara de benzina de 2,0 litri care are o cutie de viteze cu cinci raporturi. Un model automat cu sase trepte este disponibil pe modelele de 2,3 litri si 2,0 TDCi. In 2010 Ford a adaugat un motor EcoBoost pe benzina de 2,0 litri, care ofera o buna raspandire a puterii si experienta de conducere plina de viata. In combinatie cu transmisia automata „Powershift” cu sase trepte, profita la maximum de putere si se potriveste cu un stil de conducere accentuat. S-MAX este asemanator cu masina de condus - functioneaza bine si, desi exista un anumit bodyroll (care este dificil de evitat cu un corp inalt, deoarece are un centru de greutate mai mare), nu se simte instabil, ajutat de precizia directie si niveluri bune de aderenta. Un sistem optional de suspensie adaptiva permite soferului sa selecteze din trei setari (Sport, Normal si Confort) si se ajusteaza continuu pentru a se potrivi conditiilor drumului. Cu toate acestea, configurarea standard este atat de buna, incat nu prea are rost sa alegem acest lucru. Calitatea calatoriei este mai ferma decat alte persoane care transporta pentru a imbunatati controlul corpului, dar cu siguranta nu este incomoda chiar si cu rotile mai mari de 18 inch. S-MAX este, de asemenea, usor de manevrat (desi este foarte mare) si nu exista ,,blind spot,, semnificative. Se pare ca exista niste tipuri inteligente in departamentul de planificare a produselor Ford. Au exploatat faptul ca exista o multime de parinti treizeci care nu doresc de fapt sa arate ca si cum ar fi renuntat total la apelul de teava si papuci. Doar pentru ca ai nevoie de un vehicul suficient de mare pentru a transporta familia si parafernalia din jur nu inseamna neaparat ca ai nevoie de ceva total plictisitor. S-MAX este un transportator de persoane cu o atitudine binevenita si unul surprinzator de bun. A fost un succes imens, iar exemplele folosite incep sa apara acum in numere semnificative. Istorie Ford SMAX In dezvoltarea gemenilor S-MAX si MK3 Galaxy, Ford a decis ca are nevoie de un element mai mare de control asupra construirii MPV-urilor sale mari decat se bucura de generatia anterioara Galaxy. Aceasta a fost construita alaturi de produsele Volkswagen si SEAT din fabrica Autoeuropa din Palmela, Portugalia, iar mixul de piese Volkswagen si Ford nu a fost niciodata unul fericit, vechea Galaxy fiind afectata de probleme de fiabilitate care treptat au fost calcate pe masura ce au fost dezvoltate. Cu S-MAX, Ford a preluat controlul, mutand productia la fabrica Genk din Belgia. Un succes instantaneu, S-MAX a redus cu usurinta Opel Corsa si Citroen C4 Picasso la titlul de masina europeana a anului 2007. A ajuns la dealerii din Marea Britanie in vara anului 2006 si a inregistrat un succes serios. In mai 2007, Ford a adaugat motorul diesel de 130 litri CPC 2.0 2.0 litri diesel la modelele automate Durashift in linia S-MAX. Controlul stabilitatii ESP a fost, de asemenea, montat pe toata gama, modelul Titanium a primit un sistem imbunatatit de control al soferului si a existat si un pachet Sport optional pentru modelele Zetec si Titanium. La mijlocul anului 2008, modelele flexifuel si 2.2 litri TDCi au fost adaugate in gama impreuna cu modernizarile echipamentelor. Sa ajungem la inima oricarui vehicul in stil MPV - scaunele. Se pare ca designerii Ford s-au saturat de Opel luand toate formele pentru solutii inteligente de scaun si au venit cu un sistem propriu. FFS (Ford FoldFlatSystem inainte de a atribui o semnificatie de baza acelui acronim) permite 32 de permutari de sezut diferite. Al doilea si cel de-al treilea rand de scaune se pliaza pentru a forma un podea de incarcare cu adevarat uriasa, care masoara 2,0 cu 1,15 metri, adica aproximativ un pat dublu. In plus fata de Ford FoldFlatSystem, mai multe puncte de ancorare sunt amplasate de-a lungul podelei si pe laturile cabinei, ceea ce ajuta la prevenirea distrugerii bunurilor tale daca nu reusesti sa reziste caracterului sportiv al Ford. Plangerea perena a vehiculelor cu sapte locuri, si anume ca nu exista loc pentru bagaje atunci cand sunt ocupate toate cele sapte locuri, este partial adresata de S-MAX, care ofera 285 litri de spatiu cu toate locurile pe loc. Aceasta este cu 18% fata de vechiul Galaxy MK2. Totusi, raspunsul real la aceasta intrebare este sa-l privesti pe cumparatori chiar pe fata. Cumparati o cutie de acoperis cu dimensiuni decente pentru acele rare ocazii pe care urmeaza sa le incarcati pe armele de catre sapte persoane si tat. Daca doriti sa rulati S-MAX in modul de demontare, acesta va ridica pana la 2.000 de litri de marfuri, cu tot scaunul din spate pliat. Exista, de asemenea, nu mai putin de 26 de tipuri diferite situate in jurul cabinei, asa ca va trebui sa stiti unde ati lasat acea cheie / card de credit / verigheta sau ar putea fi o cautare indelungata. In total, exista o cantitate totala de 90 litri de depozitare. Designul fascia S-MAX reflecta liniile exterioare la maturitatea sa calma. Dezvoltarea liniilor bisectice, a unghiurilor si a arcurilor folosite pentru a tipifica tablourile de bord Ford a fost inlocuita de o tabla de bord cu stil linistit, cu materiale clasice si fara blocaje scandaloase sau incercari ieftine de a crea impact in showroom. Unele dintre finisajele din plastic argintiu pot fi predispuse la zgarieturi pe termen lung, dar, in general, cabina este un pas indepartat de la norma „curent”. Stalpul de parbriz dublu poate face vizibilitatea celor trei sferturi un pic usor si sa mearga la sensuri giratorii, dar, in afara de asta, Ford s-a angajat cu adevarat la siguranta cu acest model. O celula de pasageri ultra-rigida este un bun punct de plecare, dar exista si un sistem de control interactiv al dinamicii vehiculelor (IVDC), recent dezvoltat, care controleaza toate celelalte sisteme de siguranta intr-o maniera coeziva. Cand acestea includ Amortizarea controlata continuu (CDDC), Programul de stabilitate electronica (ESP), Controlul automat al croazierelor (ACC) cu Alerta indreptata (FA) si atenuarea coliziunii prin franare, aceasta este destul de o sarcina de integrare. Factor in sistemul de franare anti blocare, Hill Launch Assist (HLA) si un sistem de monitorizare a presiunii in anvelope si aveti o gama larga de functii de siguranta disponibile, care au scos S-MAX un ravnit scor de siguranta EuroNCAP de cinci stele. Ce anume sa cauti S-MAX are o inregistrare curata in ceea ce priveste probleme grave, astfel incat sa puteti cumpara cu relativa incredere. Desi interioarele S-MAX sunt bine construite, verificati daca daunele obisnuite suferite de copii si negociati cu greu. Materialele plastice acoperite cu argint se pot zgaria usor, iar jantele din aliaj de 18 inci ale pachetului Sport sunt foarte predispuse la daune. Mecanic, S-MAX este dur, dar ambreiajele pot bate batai in versiuni cu putere mai mica, mai ales daca puteti observa dovezi ale unei bare de remorcare montate. Uzura anvelopelor din fata este, de asemenea, o problema pentru motoarele diesel si unitatea grea de 2,5 litri pe benzina. Piese de schimb Preturi estimate, bazate pe 2,0 Tdci 140 CP . Un ansamblu de ambreiaj este in jur de 330 Euro, un sistem de evacuare in jur de 890 Euro (inclusiv convertizor catalitic) si un alternator de schimb in jurul valorii de 345 Euro. amortizoarele sunt de aproximativ 65 euro bucata si spate putin sub 45 euro bucata aftermarket si 120 euro original.In cazul modele IVD pretul unui amortizor fata este cam 650 euro bucata si spate 590 euro bucata. Un pachet de revizie filtre si ulei Ford 5W30 undeva la 140 euro 4 filtre si ulei. Un set de distributie cu pompa apa origina Ford MotorCraft undeva la 350 euro. Pe drum Ne vom concentra pe motoarele diesel aici, deoarece acestea constituie marea majoritate a tuturor vanzarilor S-MAX. Sunt disponibile doua motoare diesel S-MAX. Primul este o unitate TDCi Duratorq de 1,8 litri si ati fi scuzat pentru ca v-ati imaginat ca 1,8 litri nu este suficient pentru a schimba un vehicul fara un volum nesemnificativ. Scuzata, dar gresita. Este posibil ca motorul de 125 CP sa nu para foarte mult pentru a va entuziasma, dar ofera si un cuplu sanatos de 320 Nm in conditii normale de conducere si la 340 Nm in conditiile in care Ford dubs „trece prea mult”. Acest lucru inseamna ca, atunci cand electronica masinii va detecta ca ati dat cu adevarat pedalei de acceleratie o degajare corecta (cum ar fi la depasire), va schimba cartografierea motorului pentru a permite un cuplu suplimentar temporar. Acest lucru inseamna ca veti avea mai putin schimbari prin cutia de viteze manuala pe care trebuie sa o intreprindeti, insa soferii dornici ar putea dori oricum sa arunce un downshift pentru a-si arata dexteritatea care leaga acceleratia. S-MAX este unul dintre putinele MPV-uri care incurajeaza pozitiv aceste tipuri de antice. De asemenea, este disponibila o motorizare de 2,0 litri Duratorq TDCi care are titlu cu 140 CP si, in mod curios, exact aceleasi cifre de cuplu ca si unitatea de capacitate mai mica. Raspunsul cuplului similar din partea ambelor motoare inseamna ca nu exista de fapt o multime de lucruri in ceea ce priveste performantele lor comparative, unitatea de 1,8 litri ajungand la 60 mph in 11.1s, in timp ce 2.0 litri se rade de aceasta data pana la 9.9s. Puterea suplimentara de 2,0 litri poate fi simtita cu adevarat la capatul superior al intervalului de rev. In cazul in care 1,8 devine putin respirabil, 2,0 litri genereaza inca o atractie semnificativa. Economie de combustibil pentru ambele centrale este excelenta, avand in vedere dimensiunea vehiculului pe care sunt insarcinate sa-l abordeze pe drum. Ford citeaza o cifra combinata de 45,8mpg pentru modelul de 1,8 litri si 44,4 pentru 2,0 litri. Singurul calcai usor Achille al acestor motoare este rafinamentul. In timp ce nu ar putea fi niciodata acuzati ca sunt rau, este putin probabil sa uiti ce pompa trebuie sa folosesti atunci cand vine momentul sa reincarci. Daca esti un adevarat picior de plumb, modelul turbo de 2,5 litri este foarte distractiv. Este un vehicul definit de acel motor magnific, daca este mai degraba vechi scoala, cu cinci cilindri Volvo. Puternic cu cuplul jos in jos, dar cu o alunecare reala a puterii de varf, va accelera S-MAX la 100 228 km / h in doar 7,6 secunde si nu se va lasa pana cand aerodinamica nu va interveni la 228 km / h. Va trebui sa fii extrem de sfant pentru a corespunde cifrei de 28mpg de economie combinata a Ford, in timp ce cei 224g / km CO2 . Per total S-MAX este una dintre acele masini rare care au saltat direct din poarta pentru a deveni lider de sector. Este la fel de inteligent cumparare pe piata uzata, cat este de la nou si atata timp cat credeti ca este motorina, exista foarte putine motive de reclamatie.
2024