Piese auto Ford Ranger 2002-2006
Piese, piese de schimb și accesorii Ford Ranger 2002 -2006 · Componente caroserie și șasiu · Evacuare · Cardan · Plăcuțe și discuri de frână · Componente ambreiaj · Piese motor · #8APKK445K
Serie | An | kW/HP | Cmc | Cod motor | Tip |
2.5 D 57/78 | 1999/10 - 2002/04 | 57/78 | 2499 | WL | diesel |
2.5 D 4x4 57/78 | 1999/10 - 2002/04 | 57/78 | 2499 | WL | diesel |
2.5 TD 62/84 | 2002/04 - 2006/06 | 62/84 | 2500 | WL-T | diesel |
2.5 TD 4x4 62/84 | 2002/04 - 2006/06 | 62/84 | 2500 | WL-T | diesel |
2.5 TD 4x4 80/109 | 1999/10 - 2006/06 | 80/109 | 2500 | WL-T | diesel |
Piese originale Ford Ranger 2002-2006
Vantul a suflat si mai mult in timp ce zgomotul anvelopelor umplea cabina. Stiam de fapt ca acest vehicul era condus la limita sa. Odometrul a indicat doar 3.525 de kilometri - destul de tineri care urmeaza un tratament atat de dur. Calatoria rigida a trimis fiecare imperfectiune rutiera direct catre coloana vertebrala si in creierul meu, inregistrandu-se cu mare tenacitate ca ace fierbinti pe pielea rece si goala. Mi s-a grabit pulsul in timp ce strangem maneta de viteze incercand sa gasesc o alta viteza - voiam sa merg mai repede - aveam nevoie de o alta ascensiune. Spre surprinderea mea - asta a fost. Doar cinci angrenaje?
Pentru orice vehicul normal, cinci angrenaje inainte ar fi mai mult decat suficiente, mai ales avand in vedere faptul ca traficul din Manila necesita doar primele trei. Cu toate acestea, se pare ca acest vehicul avea cutia de viteze conceputa in principal pentru a trage putere sau cuplu in locul automobilului obisnuit cu viteza partinitoare. Ceea ce avem aici, este regele performantei pick-up-urilor compacte. Doamnelor si domnilor, permiteti-ma sa va prezint, Ford Ranger XLT.
Prezentat in 2000, Ford Ranger XLT avea toate ingredientele potrivite pentru a rasturna concurenta: cel mai puternic motor diesel din clasa sa, cu 117 CP la 3500 rpm; arata ca reiese fratele sau mai mare F150 si o mare garantie extinsa a motorului (patru ani daca folosesti uleiuri Shell). De fapt, s-a vandut destul de bine in Asia si in Europa, deoarece Ranger este cel mai bun vanzator de pick-up-uri compacte din Thailanda, care este cea mai mare piata de pick-up din afara Statelor Unite si este si cel mai bine vandut in Marea Britanie. Totusi, aici, pare sa se lase pe locul al treilea sau al patrulea.
Daca al tau este genul de familie care ar putea reduce media MPV in partile sale componente in cateva minute, ai nevoie de o forma de transport care sa fie cu atat mai robusta. Este posibil ca pick-up-ul Ford Ranger sa nu aiba parte de personajele dragute si de gadgeturile inteligente ale vehiculelor de familie concepute in acest scop, dar este cu siguranta dificil. De asemenea, este surprinzator de practic pentru familia activa si placut ieftin pe piata second-hand.
De ce? Simplu. Filipinilor adora aspectul bun, infricosator, dar adevarat (cereti-i doar lui Brad Pitt si Corolla Altis). La lansare, Ford a fost nevoit sa reproiecteze Ranger-ul pentru a-l arata mai mult ca F150 prin mai multe mijloace, inclusiv: grila frontala, farul si combinatia de lumini de semnal, locatiile ecusoane si chiar zona din spate. Din pacate, chiar si dupa ce a cucerit Muntele Pinatubo, Ranger a avut pentru cea mai mare piata a companiilor de servicii care au vazut marele pachet de vanzari, dar nu au apreciat nici aspectul, nici performanta.
Rapid inainte un an mai tarziu, iar Ford obtine in sfarsit parfumul potrivit si a decis sa facelift Ranger. Noile pentru 4x4 XLT sunt barele de taur din fata, barele de trepte, un design de pat eficient, roti modernizate si o fereastra spate redesenata. Dincolo de exterior, Ford a reusit, de asemenea, sa regleze bitii interiori adaugand un sistem de casete stereo modernizat cu un singur CD, intrare fara cheie si reproiectand tabloul de bord cu biti de plastic mai buni. De asemenea, au abordat problema sigurantei prin adaugarea de airbag-uri duale (singurul din clasa sa care il are) si diferential de alunecare limitat.
Deci ... se va vinde acest Ford Ranger XLT reproiectat? Err ... imi pare rau sa inchei atat de devreme, dar daca filipinezilor ii pasa inca mai arata decat orice altceva, nu. Rivalii pereni ai lui Ranger, Nissan Frontier, Mitsubishi L200 XT, Toyota HiLux si Isuzu Fuego au trecut si prin diferite metamorfoze, cea mai extrema dintre ele fiind Frontiera, unde Nissan chiar a adaugat scaune din piele, garniture din lemn si un schimbator de CD cu 6 discuri ca standard. Cu toate acestea, daca performanta ar putea ucide, atunci nimeni nu o face mai bine decat Ford Ranger.
Asa cum am mentionat mai devreme, motorul turbodiesel de 2,5 litri produce o clasa care conduce 117 CP la 3500 rpm si 280 Nm cuplu la 2000 rpm. Conectat la un manual cu 5 viteze, Ranger produce numere rapide si rapide de acceleratie. Poate accepta dueluri cu faruri, precum si excursii pe drumul diversiunii nord cu o usurinta relativa. Cu toate acestea, nu va asteptati sa purtati o conversatie usoara in timp ce conduceti, deoarece turbo diesel produce suficiente decibeli pentru a face ca CD-ul dvs. Aerosmith sa para ca telefonul dvs. suna in modul discret. Motorul este neted si eficient, dar foarte sobolan, mai ales odata ce turbo-ul incepe cu aproximativ 2.000-3.000 rpm. Sub aceasta, motorul este destul de plictisitor si fara putere.
Comutarea angrenajelor cu Ranger este o sarcina la inceput din doua motive: este un diesel si din cauza sistemului de transmisie cauciucat. In primul rand, pentru o persoana care este foarte obisnuita sa conduca zilnic o masina cu benzina manuala, motorina raspunde foarte diferit, fiind necesare ascensiuni mai frecvente. (Ganditi-va la asta, va trebui sa va deplasati inca de 2.500-3.000 rpm in loc de 4.000 rpm obisnuite!) In al doilea rand, datorita senzatiei cauciucate a transmisiei manuale, este foarte greu de masurat daca locasul de viteze este in loc. sau vei ajunge sa scartaie in al cincilea in timp ce conduci la 100 de kilometri pe ora, exact cum mi s-a intamplat.
In ceea ce priveste confortul la plimbare, Rangerul nu are niciunul - uitati sa va puneti machiajul sau sa va conduceti cafeaua de dimineata in acest camion, veti ajunge sa va murdariti hainele si sa va stricati fata inainte de a ajunge la birou. Combinatia dublei varfuri din fata si arcurile semi-eliptice cu frunze din spate asigura o capacitate de transportare foarte buna, dar face ca calatoria sa se simta ca cea a unei barci cu viteza care se arunca in jurul apei. Pe nota pozitiva, datorita suspensiei rigide, stabilitatea liniei drepte a Rangerului este destul de superba, numai cu statura sa cutie si cauciucurile off-road complete de viteza redusa care strica sansa unei rulari de mare viteza.
Manipularea este destul de adecvata pentru un camion de aceasta inaltime. De fapt, acesta pariaza Nissan Frontier atunci cand vine vorba de bucatile mici si intortocheate, deoarece Nissan tinde sa se balanceze mai mult de la o parte la alta. Feedbackul de directie este destul de amortit, desi este foarte agil si manevrabilitatea generala este destul de usor de gestionat (daca se poate incadra usor prin parcarea Shangri-La Plaza, atunci trebuie sa fie foarte bine). Vizibilitatea este destul de buna, mai ales la laturi si spate; singura slabiciune este gluga destul de dreapta care necesita un pic de intindere a gatului pentru a judeca corect.
Franele sunt punctul cel mai slab al acestui Ford, deoarece lipseste muscarea, chiar daca pedala este complet apasata. Cu un motor atat de puternic, ar fi trebuit sa fie evident ca Ford a marit si puterea de franare, dar, din pacate, combinatia de disc / tambur aerisit va trebui sa faca. In weekendul nostru cu Ranger-ul, am avut cateva momente inspaimantatoare din cauza lipsei puterii de franare.
Nu se poate raspunde la intrebarea practica. Cu Ford Ranger, trebuie sa intrebati cine - pasagerii sau sarcina? In ceea ce priveste confortul pasagerilor, Ranger-ul obtine o nota destul de slaba, in special pentru persoanele din spate, nu atat din cauza spatiului, cat si mai mult din pozitia generala a scaunului. In fata, locurile sunt destul de bine, mai ales in cazul soferului. Cu toate acestea, din cauza materialului de scaune subtire captusit, capatul de jos va fi destul de dureros dupa o situatie de trafic de doua ore de oprire si deplasare. Mai mult decat atat, conductele de plastic de pe scaune cresc factorul de cheesiness de zece ori. In spate, scaunele sunt prea verticale si spatiul genunchiului este prea inghesuit. Aceasta nu este o modalitate de a-ti trata prietenii intr-o calatorie in Tagaytay. Patru este deja o apasare in interiorul Rangerului, asa ca nu exista nicio modalitate de a putea incadra cinci pentru mai mult de o ora in jurul orasului. Pe de alta parte, datorita liniei de pat standard si a hayonului usor de utilizat, Ford Ranger puncteaza perfect in ceea ce priveste incarcarea bagajelor. Patul poate sa nu fie la fel de mare ca Chevrolet Silverado, dar poate tine o bucata completa de placaj si cateva scaune cu usurinta
A lua Ranger-ul de pe autostrada pana la off-road este ca si cum ai duce rata urata spre iazul de lebede. Suspensia rigida, motorul de torsiune si garda la sol ridicata sunt realizate pe deplin cand Rangerul iese din calea batuta. Avand acest practic Ranger XLT facelifted pe un aspect usor „usor off roading” din programul Ford Outfitters
Atunci cand oamenii de la echipele de miting Subaru sau Mitsubishi se multumesc curse pe terenuri mocirloase, inzapezite si cu pietris, Ford Ranger a suportat un tip de pedeapsa mai variat. Exista terenul obisnuit cu praf uscat, dar exista unele parti mai interesante, cum ar fi o traversare a raului, lahar moale (similar cu umed, nisip lipicios), campuri stufoase si treceri pline de bolovani. In total, Ranger-ul a iesit din toate aceste situatii potential lipicioase, fara niciun fel de glitch, zgarieturi sau imperfectiuni mecanice.
Cu siguranta motorul diesel turbo a ajutat foarte mult in intregul eveniment. Apeland la torsiunea de 280 Nm - care este o figura de varf de clasa, cuplata cu o cutie de transfer 4x4 de gama mica, s-a asigurat ca Ranger-ul poate prelua orice obstacol cu usurinta. Inaltimea crescuta de calatorie, care a starnit abilitatea Ford pe asfalt s-a dovedit a fi singurul scut dintre terenul tradator si traiectoria sensibila - rutieri moi, mancati-va inimile!
Mai mult decat atat, sasiul rigid si anvelopele standard pentru toate terenurile s-au asigurat ca Rangerul ramane focalizat, fara sa ofere niciun sens de suprafata sau de dificultate atunci cand se conduce pe terenul moale. Desi plimbarea este mai plictisitoare trimitand de zece ori mai multe ace in coloana vertebrala, simplul fapt ca de data aceasta am avut zambete pe fetele noastre a dovedit ca acesta este locul in care Rangerul apartine cu adevarat.
Dupa aproape doua ore pe un teren cu o singura banda, ne-am apropiat de un spatiu de respiratie pe un fost pat de rau, care a fost transformat intr-un canal plin de lahar. De cand ploaia a turnat cu o seara inainte, au fost pete de nisip umed, buzunare de apa si unele lucruri intre ele. Ne-am gandit - acesta este locul perfect pentru a intinde picioarele Rangerului. Transformand albia raului intr-o incrucisare rapida, am oferit Ford Ranger-ului nostru de weekend negru tot ce a avut: la acceleratie maxima, modul inalt 4x4 a sculptat prin apa, noroi si nisip destul de usor ca un cutit fierbinte prin unt. Manipularea este foarte previzibila si foarte precisa in aceste conditii, iar vizibilitatea nu a fost o piedica in calea acesteia.
Pe parcursul evenimentului Ford Outfitters, am reusit sa intalnim si mai multi proprietari Ranger (aproximativ jumatate dintre cei care s-au alaturat aveau diferite tipuri de Ranger 4x4 XLTs). Unul tip, care detine o editie a stocului Pinatubo Conquest I, Ford Ranger, a spus ca aceasta a fost a doua oara cand a intrat in programul clientului Outfitters. El a mentionat ca este foarte iubit de capacitatea acestui Ford de a iesi din orice situatie si totusi ofera un fel de divertisment. El a adaugat ca isi foloseste Rangerul in calatoriile de zi cu zi la santierele forestiere pe drumurile neasfaltate din apropierea provinciei Quezon. „Wala kahit isang beside akira nasiraan or pumalpak kot kot ko. Matibay anger Ranger na ito - kaya nga dinala koang mga anak ko sa sa Outfitters for Makita Nila. ” (Nu a existat nici macar o singura data ca masina mea nu a reusit. Acest Ranger este foarte dur - de aceea mi-am adus copiii cu mine in programul Outfitters, pentru a se vedea). Un testament al unui proprietar Ford Ranger de mult timp.
La sfarsitul zilei, ne-am gandit ca lucrurile intregi de Outfitters s-ar fi putut simti ca o plimbare in margarete pentru Ranger. Ne asteptam sa auzim niste zgarieturi, scartaituri sau chiar un supraincalzire a motorului dupa un grad mare de pedeapsa. Spre uimirea noastra, nu era niciuna. Ford s-a simtit la fel de solid ca atunci cand l-am obtinut in prima zi un test al calitatii minunate de constructie. In comparatie, Nissan Frontier 4x4 3.2 M / T al prietenului nostru, care a facut acelasi kilometru, avea deja panourile laterale din plastic zgaltaind.
Oamenii constienti de combustibil pot remarca faptul ca Ford Ranger face 9,50 kilometri pe litru in timpul aventurilor combinate pe drum si off-road pe care le-am avut. O cifra relativ buna, avand in vedere ca motorina costa mult mai putin decat media benzinei fara plumb.
Pentru mintea practica, Ranger este cea mai buna alegere pentru un pick-up compact acolo. Are abilitati bune si pe drum, datorita motorului sau puternic, sasiului rezistent si caroseriei solide. Este posibil sa nu se descurce ca un Ferrari sau chiar un Civic, dar pentru cei de pe piata pentru un pick-up compact ieftin, de mare valoare, nimeni nu o face mai bine decat Ford Ranger. Ce se intampla daca nu are piei de vaca pentru scaune? Cu Ford Ranger, vaca poate sta pe patul de ridicare. Acesta nu este pick-up-ul tau mediu compact - este regele dealului.