Piese Ford GT | 2017 - 2019 | EcoBoost V6 #AO4874K5K
Cu totul noul Ford GT, ofera emotia masinii de curse castigatoare Le Mans pentru soferi pe drum, folosind peste 50 de senzori diferiti pentru a monitoriza performanta si comportamentul vehiculului, mediul extern si intrarile soferului pentru o experienta de conducere optimizata - alaturi de drum confortul si comoditatea masinii. Senzorii Ford GT de inalta performanta ofera informatii in timp real cu privire la factorii de la pozitia pedalelor, a volanului si aripii spate desfasurate, pana la umiditatea aerului si nivelul de soare. Datele sunt generate cu o viteza de 100 GB - echivalentul a aproximativ 25.000 de descarcari de melodii - pe ora si sunt procesate de peste 25 de sisteme de calcul la bord cuprinzand 10 milioane de linii de cod software - mai mult decat un jet de lupta Lockheed Martin F-35 Lightning II . * Intre ele, sistemele pot analiza 300 MB de date - comparabile cu descarcarea unei emisiuni TV de o ora - in fiecare secunda. „Sistemele de calcul sofisticate ale Ford GT functioneaza impreuna cu arhitectura principala a autovehiculelor de curse pentru a imbunatati performanta si, de asemenea, ofera o mai mare versatilitate si flexibilitate”, a declarat Dave Pericak, director global Ford Performance. „Prin monitorizarea constanta a intrarilor, a incarcarilor vehiculului si a mediului si prin ajustarea profilului si a raspunsurilor autovehiculului la potrivire, Ford GT ramane la fel de receptiv si stabil la 300 km / h sau 30 km / h.” Multe dintre sistemele de senzori si de calcul Ford GT permit performanta motorului supercarului, controlul electronic al stabilitatii, amortizarea suspensiei active derivate de F1 si aerodinamica activa pentru a fi ajustate continuu in parametrii modurilor de antrenare selectabile, pentru o performanta optima in orice scenariu de conducere. . Altii ajuta la oferirea de confort si comoditate, fie pe sosea, fie pe pista, inclusiv tehnologia de comunicare SYNC 3 a Ford si controlul automat al climei. Alte solutii inovatoare pentru a oferi o experienta cu masina de curse si o viteza maxima de 347 km / h (216 mph) pentru soferii Ford GT includ pozitia fixa pe scaun. Scaunul soferului este securizat in locatia care a permis inginerilor Ford Performance sa dezvolte un corp din fibra de carbon cu cea mai mica zona frontala posibila pentru performante aerodinamice optimizate. In loc sa miste scaunul inapoi si la popa, soferii regleaza in schimb pozitia ansamblului pedalei si volanul cu control multiplu pentru a se potrivi cu locul scaunului. Cu toate acestea, in ciuda concentrarii pe oferirea unei experiente de masina de curse pentru doar 1000 de clienti pe parcursul a patru ani de productie confirmata, Ford GT ofera, de asemenea, confortul creaturii cunoscut de masinile familiei Ford. Suporturile de cupa retractabile sunt printre caracteristicile de comoditate care disting autoturismul Ford GT de masina de curse. Fabricate din aluminiu pentru o greutate redusa, suporturile pentru pahare sunt ascunse in consola centrala. Un cos de depozitare ascuns este situat sub scaunul soferului, cu buzunare de depozitare suplimentare in spatele scaunelor. Ford GT are chiar si sistemul de umplere a combustibilului fara capac Ford Fuel, care este standard pe modelele din gama Ford. Sistemul este proiectat pentru a facilita alimentarea si pentru a preveni vopsirea gresita a 647 cai putere ** de 3,5 litri EcoBoost V6 motor. „Am dezvoltat autoturismul Ford GT si masina de curse cot la cot si asta a dus la o inginerie creativa, cum ar fi carcasa de rulare complet integrata a masinii rutiere, care indeplineste si cerintele de siguranta pentru curse FIA folosind doar un numar mic de suplimente componente ”, a spus Pericak. „De la turbocompresoare pana la suporturile de cupe, fiecare componenta a Ford GT a fost dezvoltata cu experienta de conducere in centrul sau.” In crearea noului Ford GT de inalta performanta, pionierii din spatele supercarului l-au proiectat nu numai pentru a castiga curse, ci si pentru a servi drept pat de testare pentru noile tehnologii si idei pentru viitoarele vehicule din gama Ford. „Cand am inceput sa lucram la noul Ford GT in 2013, echipa a avut trei obiective”, a declarat Raj Nair, vicepresedinte executiv Ford pentru Dezvoltare Produs si director tehnic sef. „Primul a fost sa-l folosim ca teren de pregatire pentru inginerii nostri, pe masura ce dezvoltam tehnologia motoarelor viitoare si ne intindem intelegerea aerodinamicii. Apoi, pentru a impinge limitele utilizarii avansate a materialelor, cum ar fi fibra usoara de carbon. In cele din urma, ne-am propus sa castigam Le Mans 24 de ore, mentionate de multi drept testul final al rezistentei si eficientei. " In acelasi timp, echipa dezvolta GT, Ford a combinat mai multe dintre echipele sale de performanta - Ford SVT, Team RS, Ford Racing, piese pentru vehicule performante si licente pentru marfuri - intr-un singur grup numit Ford Performance. „Fara acest tip de echipa integrata si organizatie combinata, nu ar fi fost imposibil sa se livreze noul Ford GT in forma sa actuala”, a declarat Dave Pericak, director global Ford Performance. „Acest tip de colaborare a fost esential pentru a readuce la viata Ford GT, ci si pentru a experimenta tipul de inovatii necesare pentru a crea supercar-ul suprem.” GT a dovedit puterea de a inspira. Ford GT din 2005, de exemplu, a prezentat un corp usor din aliaj de aluminiu care a contribuit la reducerea greutatii pentru a imbunatati performanta. Lectiile invatate din productia sa au condus la utilizarea inovatoare a aliajului de aluminiu de inalta rezistenta in camionetele Ford Seria F de astazi - varsand sute de kilograme de greutate, imbunatatind in acelasi timp capacitatea, performanta si eficienta combustibilului. Introducerea dinamicii in aerodinamica In timp ce GT arata repede in picioare, echipa a optimizat fiecare forma pentru a o face cat mai aerodinamica. Un obiectiv esential a fost reducerea tragerii si optimizarea fortei de forta - ceea ce ajuta la conferirea supercarului si a aderentei pe pista in timp ce accelereaza, viraje si franeaza. Aerodinamica GT schimba la cerere pentru a indeplini conditii de conducere variate, datorita elementelor mobile in jurul corpului, inclusiv conducte speciale in fata si o aripa larga de desfasurare. Clapetele se deschid si se inchid in functie de aripile GT in sus sau in jos, astfel incat masina sa ramana echilibrata din punct de vedere aerodinamic din fata in spate, cu orice viteza. Cand aripa este in sus, conductele sunt aproape de a creste forta; cand aripa este in jos, conductele se deschid pentru a scadea forta. Slabire Fibra de carbon este un element important si important care ajuta GT sa economiseasca atat greutatea, cat si formele elegante ale corpului, in moduri care nu sunt posibile cu otel sau aluminiu. In colaborare cu parteneri, inclusiv Multimatic si DowAksa, Ford dezvolta noi modalitati de a permite productia viitoare mai rapida si de volum mare de piese din fibra de carbon. De exemplu, butoanele emblematice zburatoare ale GT, care se extind de la acoperis la aparatorii din spate, nu ar fi posibile in otel sau aluminiu, din cauza limitarilor stantarii metalice conventionale. Cu toate acestea, fibra de carbon poate fi modelata in modele geometrice complexe, deoarece este taiata la o forma specifica ca o carpa si intarita prin intarirea la temperaturi ridicate. Alimentarea motorului GT - si nu numai Motorul EcoBoost de 3,5 litri Ford GT este cel mai puternic EcoBoost al companiei, oferind 647 de cai putere. * A fost dezvoltat alaturi de motorul GT Race si motorul EcoBoost de 3,5 litri utilizat in F-150 Raptor pickup off-road de inalta performanta, care imparte aproape 60% din partile sale cu motorul GT. In timpul curselor, arborele cotit al motorului de testare din prototipul Daytona se prabusea in conditii groaznice. Cu putin timp pentru a se pregati pentru cursa de anduranta Sebring din acel an, echipa a luat o decizie-cheie de a inlocui arborele cotit de cursa al prototipului Daytona cu un arbore cotit F-150 Raptor. Prototipul Daytona a castigat prima sa cursa la Sebring in acel an. „Am impins limitele motorului dincolo de ceea ce am putea lua in considerare in programele de dezvoltare traditionale, ceea ce este important pe masura ce continuam sa avansam tehnologia EcoBoost ca element principal al liniei globale a companiei”, a declarat Bob Fascetti, vicepresedintele Ford, inginerie motor. De asemenea, echipa a creat o tehnologie inovatoare anti-lag turbo care poate ajuta la maximizarea capacitatii GT de a iesi din colturi. Aceasta tehnologie functioneaza pastrand clapeta de acceleratie atunci cand soferul nu apasa pedala de acceleratie. Injectoarele de combustibil sunt oprite, dar viteza si impulsul turbo sunt mentinute pentru o reactie si accelerare mai rapida a motorului imediat ce soferul atinge pedala de acceleratie. Tehnica pentru toti Rolul lui GT ca un pat de testare a tehnologiei este evident in intreaga masina, cu unele inovatii, cum ar fi lightweighting-ul din fibre de carbon, care ofera posibilitati pe termen lung, in timp ce altii vor ajunge in curand in showroom-uri. In plus, presiunea companiei catre Moduri de actionare personalizate care ajuta clientii sa adapteze performantele unui vehicul la conditii specifice se extinde rapid. Modul Track al Ford GT, oferit si in premiatul Ford Focus RS si care va fi prezentat anul viitor pentru prima data in noul Fiesta ST, ii ajuta pe entuziasti sa maximizeze performantele de curse. Deoarece noile GT-uri Ford continua sa se lanseze pe drumurile proprietarilor, alti clienti Ford se pot astepta sa gaseasca un pic din supercar si in viitorul lor vehicul.
2024